Vo svojej praxi som si prešla rôznymi výcvikmi, kurzami, školeniami, workshopmi a každé mi niečo dalo. Po ochutnávke 🙂 nenásilnej komunikácie v školskom prostredí som však nadobudla pocit, že poznanie tohto druhu prístupu a spôsobu komunikácie je možné sa dostať na iný level vo vnímaní diania situácie alebo konfliktu. Našla som niečo, čo pomenovalo môj postoj v praxi, len som netušila, že sa to volá „nenásilná komunikácia“ a má svoj postup a špecifickosť jazyka. Je to niečo, čo zapadá do môjho puzzle.

Nenásilná komunikácia v školstve, predstavuje pre mňa zdravé jadro (to, čo mi v ňom dlhodobo chýba) a zároveň je to niečo, čo by mohlo meniť atmosféru v ňom. Jedno sú vedomosti, výkon, výsledky a druhé dobré, ľudské a rešpektujúce vzťahy (to, čo nás teší, uspokojuje...) Pozvanie nenásilnej komunikácie do školského či spoločenského života môže byť účinným a transformačným nástrojom, zvlášť pre pedagógov od MŠ až po VŠ a všetky pomáhajúce profesie. Vďaka za možnosť degustácie 🙂

Mária B.,